torsdag 27 januari 2011

ett ståtligt kök?

Nu är köket beställt och om fyra (!) veckor levereras det hem tilll oss. Det är mycket som ska fixas till innan det nya kan monteras vilket innebär att det blir ett par intensiva veckor framöver!

Jag tycker att det är alldeles för stressigt och nervöst att renovera kök (och badrum också för den delen). Vi renoverade badrummet innan köket och båda dessa renoveringar känns som värsta monsterprojekten. Allt blir så definitivt och det känns som en enorm skillnad på att renovera exempelvis ett sovrum där man i stort sett bara behöver bestämma färg på väggen. Sen när man tröttnar på den valda färgen är det "bara" till att måla/tapetsera om. Nu är jag orolig mest hela tiden... Tänk om vi valt fel luckor, tänk om vi mätt fel när vi beställde bänksskivan.... Jag kommer antagligen inte kunna andas ut förrän köket är på plats och allt är klappat och klart.

5 kommentarer:

maybe*mej sa...

å det kommer bli sååå bra. Vi är just nästan klara med vårt kök. några strykningar med färg här och där bara. =)
Så söt du är med din lilla mage. Kram på dig

stina ~maräng~ sa...

Snyggt!
Visst är det monsterprojekt att renovera kök och badrum - men vilket lyft det blir med nytt! Oroa dig inte, det kommer att bli jättebra. Kram!

Petra/Paradise sa...

Förstår din oro! Jag hade varit lika nervig jag.
Speciellt när man är en sån pass flummig och tankspridd person som mej ;)
Jag brukar väldigt ofta räkna fel på saker å ting..så när det kommer till kök- å badrumsrenoveringar så ska då INTE jag hålla i rodret ;P

Lycka till med att bestyr nu innan köket anländer!
Tror absolut ni valt rätt luckor!!
Du måste verkligen dela med dig av foton på resultatet sen!!! OOOH va spännande!!! :D

Kramis och trevlig helg!

Mya sa...

Självklart kommer ni att få se bilder på händelseförloppet. Det kommer jag inte att kunna hålla mig ifrån :)

Annika sa...

Javisst är ståt ett snyggt OCH billigt kök. Vi har ju också det och sparade många slantar mot att välja nåt annat. Dessutom är ju luckorna med glas jättefina tycker jag! Lycka till med köksrenoveringen nu- hoppas att det "flyter" på!