söndag 9 januari 2011

Varje hem behöver en Picasso



Den vackra tavlan har vi fått efter Daniels mormor Brita. Tavlan har en märkning på baksidan som vittnar om att den är från 1954. Årtalet tillsammans med namnet Sylvette, som också står på baksidan, i kombination med Picasso ledde till en lång radda med resultat när jag sökte på Google. Picasso mötte Sylvette David 1953 och han avbildade henne på en mängd olika konstverk. *Googla efter bilder* så får ni se fler målningar av henne och som dessutom påminner om vår tavla.

Nu låtsas vi att vi har en äkta Picasso hängande på väggen. Ja, sånna är vi!

4 kommentarer:

Lina sa...

Det gör ni helt rätt i!
Själv har jag en egen picasso här hemma, målad av mig :) Sonen har frågat om tavlan o han tyckte inte det var ok att måla av :)

Marie/Mison sa...

Det skulle jag också ha gjort! Faktum är att jag faktiskt känner en som har en äkta Picasso på väggen... Härligt att magen börjar synas!

Annika sa...

Den är helt otroligt fin! Och ja, självklart ska man låtsas att man har en riktig Picasso på väggen... Vilket underbart skåp det verkar stå i bakgrunden där oxå. Vad fint ni har hemma i nya huset!!!

Monica sa...

Härligt! Jag älskar de blå färgerna.