tisdag 8 mars 2011

frukost, lunch, middag och så kvällsmat


Vi lever fortfarande i ett kökslöst hem och därför är måltiderna inte av särskilt hög kvalité. Ibland får man helt enkelt slå till med lite smörgås och fil. Fil är inte fy skam ska jag säga er. Jag skulle tippa på ytterligare en craving att lägga på högen. Och som ni ser är det finporslinet som används flitigt.

Jag tycker att ni ska hålla ett par extra tummar för att vi kan börja montera köket i veckan/helgen. Just nu är taket klart och väggarna väntar på en sista finish. Jag har en galen man som jobbar dag som natt och några underbara familjemedlemmar som ställer upp och hjälper till. Tänk att det är så oändligt många moment som ska genomföras i en köksrenovering. Man blir ju trött på´t!

8 kommentarer:

Emma sa...

Haha.. får flashback av bilden. Kommer ihåg hur det var när vi renoverade köket..puh så drygt. Vi upptäckte en vattenskada och fick bo nere i vårat härbre 3mån.. mycket plasttallrikar gick det åt =)

Anonym sa...

Det ska bli så spännande att se hur detfärdiga köket blir!

p.s jag utmanar dig!

http://jenniejonasson.wordpress.com/2011/03/08/vad-har-du-i-vaskan/

Monica sa...

Ni kommer att njuuuuta av köket när det väl är på plats! Tänk, jag njuter fortfarande varje dag trots att det är över två år sedan vi gick igenom vårt kökselände.

Roligt att du tänker på likasamma färger som jag gjort lapptäcket i. Det kan ju tänkas att du, om du inte absolut vill sy ett själv, kan önska dig ett lapptäcke från det här hållet. Just sayin'. :)

Annika sa...

Ja eller hur!? Fatta att ni kommer att uppskatta ert nya kök hur mycket som helst och att få äta på porslin igen! Man får onekligen lite perspektiv när man renoverar... Haha, jag har också fil "cravings" med jämna mellanrum! Då är det ingenting annat som duger! Just nu har jag havreknäcke craving- fast det är ju nyttigt så gör typ inget. Har just avslutat en period av annanas craving också. Den var konstig... jag gillar ju typ inte frukt så mycket!

Sanna F sa...

Håller tummarna för att ni kan börja montera snart! KRAM

LottaM sa...

Åhh ´vad kul att jag hittade dig! Jag har undrat vart du tog vägen i bloggvärden och vad du bestämde dig för. jag är glad för att det blev en ny härlig, färgglad, måbra blogg. STORT GRATTIS! Det är en fantastisk tid ni går igenom. Det är med sorg i hjärtat som jag inser att jag har pensionerat mig från barnafödandet :-) men med STOR GLÄDJE jag tänker på de härliga underbara barn som vi fått äran att ha i vårt liv.

Du är fantastiskt fin med kula, sprudlande ögon och klara färger.

Kram Lotta

Monica sa...

Klart! Vi löser alla ev. Diskussioner med att jag faktiskt inte ger bort saker o låter folk betala. Då kallas det inte gåva, utan affär... Om ni prompt vill ge något i gengäld kan ni få skänka en slant till cancerfonden. Blir det bra? Täcket som inte hade någon bebis blir lyckligt och jag blir glad om någon får nytta av mina tygrester. :) Kram till dig o din lilla familj!

Marie/Mison sa...

Jo, jag kan tänka mig att allt tar tid! Men ni är kloka som gör det innan bäbisen kommer. VI har precis BÖRJAT fundera på köksrenovering... men bara funderat... och våran minsta är tre. Känns som det äntligen skulle funka med "finporslin" i ett par veckor;)