lördag 28 maj 2011

en salig blandning


Häromdan var vi uppe i skattkammaren, läs lager av flyttkartonger, och rotade. Jag fann lite av varje. Känns lika kul varje gång. Tänk vad jag saknar mina prylar. Jag är en material girl och jag längtar tills jag har hela mitt hem tillbaka.

Den läckra tredelade burken hittade jag förresten i garaget i en gammal låda. Hade totalt glömt bort att jag fyndat den på loppis, för säkert hundra år sen. Den valde verkligen en lämplig tidpunkt att återvända eftersom den passar perfekt i köket. Jag hittade dessutom flera kakfat på fot. Eftersom man inte använder sådana särskilt ofta ville jag hitta på något nytt. Att stapla två stycken ovanpå varandra resulterade i ett perfekt frukt- och grönsaksfat. Ja, det kan ni ju se på bilderna från köket nedan.

Både herr och fru Karlsson tackar för fina kommentarer om vårt kök. Vi blev glada för att ni tog er tid att lämna en rad. Väldigt glada!

1 kommentar:

Annika sa...

Ok.. du har inte åkt till sjukhuset än iallfall... När ska Malte komma egentligen?! Vi ska försöka åka ner en snabbis med flyttkartonger och annat till Fiddes morfar nästa helg. Håller tummarna för att man kan få se nån bebis då... Vad många söta saker du hittade i din skattkammare! Jag vill oxå ha en skattgömma... Synd att vårt hus är för litet för att ens rymma alla trista vardagsaker då... Gumman, är så orolig för dig! Tänker varje dag på om du har åkt iväg på förlossning! Jag har just plöjt igenom boken "Föda utan rädsla" som var jättebra! Nu har jag en hel lista med uppgifter för Fidde när den dagen kommer! Ska börja på "Rädd att föda" ikväll, det går väääldigt sakta men åtminstone vaklande frammåt här.