fredag 27 maj 2011

the Kitchen

Köket, så här långt. Det är en del småfix kvar, som lister, fogar och sånt. Små petitesser alltså. Här trivs vi bra. Och det är här som jag ska lära mig laga mat. Jag är bortskämd med en man som lagar all mat men jag vill så småningom bli bra på det jag med. Det verkar ju så himla härligt att stå med sleven mitt i grytan och veva.

Om man vill se hur köket såg ut innan kan man klicka här och vill man se bilder från renoveringen kan man klicka här. Vi rev väggen mellan köket och hallen och fick på så vis en mycket luftigare undervåning. Ni får inte se någon bild åt det andra hållet ännu eftersom trappen fortfarande är under uppfräschning. Jag suger på den karamellen tills vidare.

Vi håller fortfarande på att boa in oss i köket och det tar självklart lite tid. Man kan ju inte slänga upp något på väggarna hur som helst. Sånt krävs tid och eftertanke. Jag är på jakt efter en tallrikshylla som jag vill måla i någon klatschig färg och sedan vill jag sätta upp två hyllor på kakelväggen till vänster om spisen. Det blir kanoners det!

12 kommentarer:

Monica sa...

Det här är ett kök att vara lycklig i! Det blev verkligen lyckat. Vilken skillnad! Kram.

Linda Griffin sa...

Så otroligt fint ni fått det! Bra jobbat!! Ett sånt kök vill jag också ha :)

Anna sa...

Åh vad fint ni har fått det i köket!

Vårkramen ANna

Petra/Paradise sa...

LOOOOOVELLY!!! Förstår verkligen varför ni trivs!!!

Mäkta avis på er måste jag säga.

Kramis!

Therese sa...

Wow vad fint! Vi ska göra om vårt kök om några veckor, ser framemot det med skräckblandad förtjusning.
Kramar

Jånna sa...

Wow! I wish jag hade det sådär fint jag med! :D

Angela sa...

Åh, vilken förändring! Det blev jättejättefint! Ljust och härligt med fina färgklickar.

Jenny sa...

Snyggt, nu är det bara baby kladd som saknas

kela sa...

superfin!!! Gillar stilen jätte mycket! Tyvärr är inte min man så förtjust i en massa pryttlar så vi har fått gå på mer avskalad look.

Annika sa...

Ja, ert kök är helt fantastiskt fint!!! Så ljust och härligt men ändå färglatt. Visst är lister å sånt verkligen småfix i förhållande till allt annat ni gjort men shit vilken skillnad det blir när de väl sitter på plats! Jag blir lika förvånad varje gång! Vi har börjat rivningen av vårt kontor. Under de hemska takplattorna gömde sig INTE ett lika fint trätak som i vardagsrummet/spisestuen å sovrummet.... Nähä, vad ska man göra nu då liksom?! Sätta upp nytt tak antar jag, jävla extra jobb.... Var tvungna att slita bort en hel gipsskiva för att komma åt muren oxå. Hej å hå gips och spackel! Fan, varför kan inget bara gå lite smidigt ibland?!

fialoppan sa...

Å så himla fint! Superbra jobbat!

webmosterhelene sa...

Underbart vackert!!