söndag 1 maj 2011

saker man kan göra när man vilar



Vi kämpar på här hemma med en milslång "att göra-lista". Kroppen min har inte så mycket ork och jag är i stort behov av vila och sömn, mest hela tiden. Jag drar små strån till stacken och mannen min jobbar på som en häst. Det bästa som finns måste ju vara att stryka punkt efter punkt på listan. Eftersom jag tycker att det är så himla tråkigt att behöva vila och sova hela tiden funderar jag på att skriva till det på listan så att jag åtminstone får nöjet att stryka det. 

När jag inte ligger ner för en tupplur håller jag på med lite småprojekt mellan vilopauserna. Under vilopauserna, som är många,  gäller det att roa sig så bäst det går. Man kan till exempel se på när fröna gror i solskenet eller så kan man kika på när mannens målarfärg torkar.

3 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Vila massor och njut av det som gror och växer. Hoppas du får lite sol på näsan när du sitter och funderar också ;0)
Kramar ♥

Monica sa...

Här har det hänt en massa grejer när jag har varit borta! iiih! Det är så spännande med de sista veckornas väntan. Tänk! Snart är den lilla här. :)

Annika sa...

Haha! Jag går också omkring och kollar på mina frön! Det är ju urmysigt! Vila på! Det gör jag och jag mår SÅ mycket bättre då- klart värt det!