fredag 2 september 2011

Framtiden


Som småbarnsförälder så möts man ofta av orden: "Passa på å njut, tiden går så fort!". Jag vet inte syftet med dessa ord, men det känns som om de finns där för att stressa. Jag tycker att orden är något provocerande faktiskt. Klart vi njuter! Å vad gäller att tiden går fort, så ser vi med spänning fram emot Lilos framtid. Varje skede har sin charm och jag vill finnas med henne varje steg. JAG njuter av varje minut! 

Lilo ligger på det vackra lapptäcket som Monnah skickade till henne när hon var bosatt i min mage. Som ni ser så passar det ypperligt bra att ha som lekmatta. TACK fina Monnah. Vilken skatt du gett Lilo! Coola nallen som ligger bredvid har kusinen David, 10 år, gjort. Å som David sa: "Gillar hon nallen? Den tog väääldigt lång tid att göra!". Jo då David, hon uppskattar den allt. Som du ser på bilden så är hon sprudlande glad för sin lekkompis till nalle.

Jag önskar er en trevlig helg!


10 kommentarer:

Moa sa...

Så fin nalle David.. hoppas du ser o läser detta, förstår att den tog lång tid o göra.. =) så fin som den ser ut. Lilla Lilo ser så go o glad ut ser jag inte henne på ett par dar så har hon vuxit så man baxnar.. ja det är klart ni njuter och var tid har sin tjusning.. kram från mamma/mormor/monica

kristin sa...

Vilken charmig Nalle!! och självklart charmtroll till unge som ligger breve ;)

Linda sa...

Både lapptäcket och nallen är underbart fina!! Men jag hade helst adopterat Lilo. ;)
Kramar

kela sa...

underbart täcke och underbar nalle till en underbar tjej :-D Jag tror att folk säger så, inte för att vara "elaka" utan för att man längtar tillbaka till den här tiden själv, för att man inte kan fatta hur fort det faktiskt gick. Håller med om att man stressad av det, men jag tror att det (oftast) är i all välmening, och med en uns av längtan i ;-)

Mya sa...

Kela: Precis man blir stressad. Å jag tänker att jag istället för ångest ska känna glädje över vår tid tillsammans. Men jag tror inte heller att det är sagt av elakhet men det är så konstigt att man får frågan. Ni njuter väl nu?!?! Ja, det är klart liksom!
kramkram

Nenne sa...

Jag tror man säger så för att man så himla avundsjuk!! Just att vänta barn, föda barn och få leva tillsammans med en bebis är något som man bara får uppleva ett par gånger i livet-om ens det! Jag är i allafall superavis på din goa lilo - lyllos er lixom!

Kram!

Linda sa...

Jag håller med Nenne! Jag är lika avundsjuk jag! Men man tänker väl ändå sig för vad man säger. :) Hoppas att jag får uppleva det där någon dag, även om det tyvärr ser illa ut på den fronten. :'( Kramar till er

Angela sa...

Söt bild! Måste vara roligt att ha en egen liten modell... :)

Vilket underbart lapptäcke, så fina färger och mönster.

Annika sa...

jamen precis- inte får man mer ut av tiden eller njuter mer för att man hela tiden tänker "det går ju så fort". Helt rätt inställning att se fram emot det som kommer istället ; ) Vad gulligt bullig lilla Lilo har blivit!!! En härlig, mjuk bebis med dina omtalade " veck"- sweet! Och ja, det där täcket är "to die for"- underbart hantverk! Jag förtstår precis vad David menar... Jag hoppas innerligt att Liam gillar sina sängkläder för det tog jättelåååång tid att göra dem....

Fifi sa...

Håller med dig, det är klart man njuter av sin bäbis! Sedan tror jag inte att man kommer att sluta njuta av den bara för att den blir äldre...