söndag 27 november 2011

Första advent vare sig jag vill eller inte

Nu är snart förste advent över och jag kan konstatera att vi är sena med det mesta just nu. Än har inte en endaste stake eller stjärna kommit upp och julstämningen har inte hittat hit. Både Lilo och jag är sjuka för tillfället och jag orkar verkligen inte med någonting. Jag hoppas att imorgon är en annan dag med massa energi. 

För att detta inte ska bli världens tråkigaste inlägg med noll bilder bjuder jag på två tips för december. Först ut är min brors konstverk. Det är så här man ska skala, om ni frågar honom. 


Och här får ni tips på en käck adventskalender som man kan gör själv. Klicka på länken under bilden för att komma till beskrivningen. 


Imorgon ska jag slå in Lilos alla paket till kalendern. Det blir grejer det! Behöver ni se en bild på grejerna eller har ni tips till er egen kalender så att ni klarar er?

Hoppas att ni i alla fall fått en mysig och framför allt frisk första advent!


5 kommentarer:

Kristin Nilsson sa...

vi vill ha bilder ;)
dessutom vill jag veta hur du tänkt hänga upp/fixa dem :) nästa år ska vi ha 24 luckor på vår kalender :)
krya på dig kram!!

Aase sa...

Underbart med alla kalender förberedelser :)Kan fortfarande känna glädjen varje år inför det...
Nu har jag slutat av någon anledning, barnen blev stora och flyttade hemifrån. Men minnen bär man med sig inom sig alltid och det är så härligt! Det får en att veta att man gjort det bästa av livet just då!

Underbart fint hade nidet på Lilos namnfest ♥ tar med mig lite ideér till framtiden... Som Mormor/Farmor kan man väl få komma med lite ideér :)

Ha en skön måndag! Kram Aase

Min plats i solen sa...

Nej, men vad tråkigt att ni inte mår bra. Skickar styrkekramar och hoppas att ni snart är på benen igen. Och du, fokusera bara på att bli friska. Det kommer tre advent till att fira innan jul. Gott om tid med andra ord.

Krya på er!

Kram Lotta

Monica sa...

Oh, hoppas att du mår bättre nu! Kram, kram.

Lilla07an sa...

Hej! Har du fått mitt mail?