måndag 5 december 2011

Lucka 5


Jag är barnsligt förtjust i mina färgglada kulor som jag köpte på Lagehaus förra året. Jag har både minikulorna och de vanliga. Förra året var det lite småkaos här hemma med renovering mm så det blev aldrig någon julgran för oss. Men i år slår vi såklart till med en gran. Det känns som ett måste för att få den rätta julstämningen. 

Dagens lucka innehåller ett köptips. Å tipset består i att Lagerhaus denna veckan har fri frakt i deras webshop. Så suktar ni efter någonting därifrån så borde ni slå till nu, för frakten är ju ganska saftig annars om jag inte minns fel.

Jag måste få fråga... När klär ni granen i er familj? 


4 kommentarer:

Kristin Nilsson sa...

vi klädde alltid granen dagen innan julafton men iår blir det nog 2 dagar innan eller nåt sånt...

Annika kort & gott sa...

Förr om åren klädde vi alltid granen den 23:e, men de senare åren har vi klätt den runt den 20:e. Så mysigt att kunna njuta av granen några extra dagar innan jul.

kram Annika

Mya sa...

Jag tycker också att man liksom vill njuta av den lite längre. Vi brukar vara ganska tidiga tror jag. Tror granen kommer att komma upp ungefär vid lucia. Vi brukar nämligen ha den klädd å fin till daniels kalas. Han fyller den 14 :)

kramar till er

Teres sa...

Vi brukar hugga granen vid allahelgonsdag och sedan ta in och klä den ca en vecka innan jul. Hade gärna tagit in den nu, men då är risken att den barrat bort innan jul. Tar istället in två mindre adventsgranar till 1:a advent.

Har alltid klätt granen i röda glaskulor och silverglitter som virats runt. Men i år har jag valt att ha det mesta i tv-rummet i vitt. Så då känns det lägligt att beställa ett gäng kulor från lagerhaus och göra en riktigt färgstark gran. Dock var dom små kulorna redan slutsålda:(
Så det blev tre förpackningar av den större modellen.
Tack för tipset om fri frakt!:)
Ha en mysig och färgstark jul. Kram Teres